Ποιοτικό Σχολείο : Ένα σχολείο με προτεραιότητα στον “άνθρωπο”

 

Ποιοτικό Σχολείο : Ένα σχολείο με προτεραιότητα στον “άνθρωπο”

Του Ισιδώρου Γλαβά

Το σχολείο σήμερα διαθέτει αρκετά καλό τεχνολογικό εξοπλισμό, υπάρχουν άφθονοι διαθέσιμοι ψηφιακοί και διδακτικοί πόροι, τα σχολικά βιβλία είναι εμπλουτισμένα με ψηφιακές εφαρμογές, η εκπαίδευση προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή, δίνεται έμφαση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, παρ’ όλα αυτά υπάρχει έλλειμμα στην παροχή αγωγής και παιδείας στους μαθητές μας. Θέματα ανάρμοστης συμπεριφοράς, βαθμοθηρίας, παραβατικότητας, βίας, εκφοβισμού, έλλειψης συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (όπως επικοινωνίας και συνεργασίας) κ.α., παίρνουν ανησυχητικές και επικίνδυνες διαστάσεις. Σήμερα, η εκπαίδευση επικεντρώνεται κυρίως στην μετάδοση γνώσεων και την ακαδημαϊκή επίδοση, παραμελώντας την αγωγή, την παιδεία, την ψυχική υγεία, την ανάπτυξη ηθικών αξιών, κριτικής σκέψης και κοινωνικών δεξιοτήτων. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο κοινωνικό φαινόμενο που επηρεάζεται από κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες αλλά στο άρθρο αυτό θα αναφερθούμε μόνο στην εκπαιδευτική του διάσταση και στις προτεραιότητες του Σχολείου για την ολόπλευρη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών.

Περισσότερα εδώ:

https://isiglavas.blogspot.com/2020/01/vs.html?m=1